Kurumsal Siteye Git

UpCall Bilinmeyen Numara Sorgulama

Upcall Nedir?
Active

Upcall arama deneyiminizi farklılaştıran ve zenginleştiren yepyeni bir uygulama. Uygulama sayesinde;

  • Telefon rehberinizde kayıtlı olmasa bile, arayanların ismini telefonunuz çalarken öğrenebilirsiniz. Bunun için sizi arayan numaranın hat sahibinin Turkcell Rehber'de ya da diğer operatör aboneleri için Rehberlik Himzetleri Servisi A.Ş'nin veri tabanında kayıtlı olması gerekir. Eğer arayan abone bu veritabanlarında kayıtlı değilse, UpCall kullanıcıları birbirlerini aradıklarını profil isimlerini de görebilirler.
  • Arama yaparken neden aradığınıza dair resim/not ekleyebilirsiniz. Aradığınız kişide uygulama varsa, eklediğiniz not/resmi telefonu çalarken ekranda görebilir.
  • Konuşmak istemeyeceğiniz ticari ya da spam aramalardan, telefonunuz çalarken ekranda çıkan uyarı sayesinde, önceden haberdar olabilirsiniz.
  • Akıllı arama özelliği sayesinde, telefonunuzda kayıtlı olmayan mekanları da sadece ismini yazarak bulup tek tıkla arayabilirsiniz.
  • Turkcell abonelerine ait tanımadığınız bir numarayı arama ekranına yazarak kime ait olduğunu öğrenebilir, ya da ad soyad, il ve biliyorsanız ilçe bilgisini yazarak Turkcell'li bir numaranın kime ait olduğunu öğrenebilirsiniz.

Resimli arama nasıl yapabilirim?
Active

Resimli arama yapabilmek için karşı tarafta da UpCall uygulaması yüklü olmalıdır. Her iki tarafta da internet bağlantısı olmalıdır. Uygulama içinden UpCall yazan sekmeye girip, Resimli Arama kısmından bir çıkartma  ya da fotoğraf seçip resimli arama başlatabilirsiniz.

Upcall’u kimler kullanabilir?
Active

Android (5.0 ve üzeri) ve iOS (10.0 ve üzeri) işletim sistemine sahip akıllı telefonu olan herkes uygulamayı kullanabilir.

UpCall uygulamasını nereden indirebilirim?
Active

App Store, Google Play’den de uygulamayı indirebilirsiniz. Ayrıca Turkcell aboneleri UPCALL yazıp 2200’a göndererek gelen bilgilendirme içindeki linke tıklayıp uygulamayı indirebilirler.

UpCall uygulamasına nasıl giriş yapabilirim?
Active

Kayıt olurken verdiğiniz telefon numaranıza gelen doğrulama kodunu yazarak uygulamaya giriş yapabilirsiniz. Turkcell aboneleri 3G veya 4.5G mobil internet üzerinden bağlı olduklarında otomatik giriş yapabilirler.

Upcall uygulamasının ücreti nedir?
Active

UpCall uygulamasını indirmek ve özelliklerinden yararlanmak ücretsizdir. Uygulama üzerinden yaptığınız aramalar için operatörünüz ses tarife/paketinizden ücretlendirilirsiniz. UpCall ile kullandığınız özelliklerin çalışabilmesi için data gereklidir (arayanın ismini gösterme, konu ile arama, mekan isminden numara bulma, numara yazarak isim bulma gibi..) Bu özelliklerden faydalanırken standart internet tarifenizden ya da paketinizden ücretlendirilirsiniz. Turkcell abonelerine özel UpCall sunucularına erişim de ücretsiz olarak sağlanmaktadır. Turkcell abonelerine özel ücretli sunulan hizmetler aşağıdaki gibidir;

  • Ayda 3 adet başarılı bilinmeyen numara sorgulaması ücretsizdir. Yani size bir sonuç gelirse 3 adet hakkınızdan düşer. Eğer sonuç gelmezse hakkınız gitmez. UpCall Dolu Dolu paketine ayda 3,99 TL'ye üye olarak, aylık 500 adet başarılı bilinmeyen numara sorgulaması yapabilir, UpCall uygulamasını reklamsız kullanabilirsiniz. 
  • Turkcell arama servislerine mevcutta üye iseniz (KimAramış, KimAramış Ektsra, CepAçık, CepAçık Ekstra, KimArıyor, ŞimdiAra), uygulama üzerinden de bildirimlerini ücretsiz alabiliriniz.
  • Uygulama üzerinden numaranızı başka bir numaraya yönlendirdiğinizde gelen arama başına ücretlendirilirsiniz.
  • Ayarlar sayfasındaki servisler ile ilgili detaylı ücretlendirme bilgilerine www.turkcell.com.tr üzerinden ulaşabilirsiniz.

Upcall uygulamasıyla ilgili şikâyet ve önerilerimi nasıl iletebilirim?
Active

Şikayet ve önerilerinizi ‘Profil’ kısmındaki ‘Ayarlar’ içinde yer alan ‘Yardım ve Destek’ bölümünden iletebilirsiniz.

Yaptığım aramaları, uygulamanın çağrı kayıtlarında göremiyorum, ne yapmam gerekli?
Active

iOS işletim sistemli telefonlarda sadece uygulama üzerinden başlattığınız çağrıları, uygulamanın Aramalar bölümündeki çağrı kayıtlarında görebilirsiniz. Eğer telefondan arama başlattıysanız, uygulamanın arama ekranında göremezsiniz. Size gelen aramaları ise hem telefonunuzun hem de uygulamanın arama ekranında görüntüleyebilirsiniz.

Rehberimde kayıtlı olmayan herkesin ismi beni aradıklarında görünür mü? Bazen sadece numara görünüyor, neden?
Active

Sizi arayan numaranın hat sahibinin isim bilgisinin paylaşılmasına izin vermesi durumunda, sizi aradığında hat sahibi bilgisi ekranınızda görüntülenir. Turkcell aboneleri için Turkcell Rehber’de kayıtlı olmaları gerekmektedir, diğer operatör aboneleri için de Rehberlik Hizmetleri Servisi A.Ş’nin veri tabanında kayıtlı olması gerekmektedir. Kurumsal hatlar sizi aradığında firmanın ünvanı görünür.

Eğer sizi arayan kişi isminin paylaşılmasına izin vermiyorsa, telefonunuz çalarken sadece numara görünür.

iOS işletim sistemli cihazlarda eğer telefonunuz çalarken ismin görünmesi için cihazınıza gönderilen bildirim telefonunuza ulaşmadıysa isim bilgisi telefonunuz çalarken çıkmaz. Bu bildirim telefonunuza geç ulaşırsa, isim bilgisini uygulamanın ‘Son Aramalar’ sekmesindeki kayıtlarda görebilirsiniz.


Beni arayan kişi ile ekranda çıkan isim farklı, neden olabilir?
Active

Rehberinizde kayıtlı olmayan numaralar sizi aradığında, uygulama ekranında o numaranın hat sahibi bilgisi çıkmaktadır. Hattı bir başkası kullanıyorsa, arayan kişi ile isim bilgisi farklı olabilir.

Numaramı değiştirdiğimde uygulamayı da tekrar yüklemem gerekli mi?
Active

UpCall, uygulamaya kayıt olurken kullandığınız hat numaranız ile ilgili bilgileri size iletmektedir. Numaranızı ve dolayısı ile SIM kartınızı değiştirdiğinizde uygulamayı tekrar yükleyip yeni numaranız ile tekrar kayıt olmalısınız, aksi halde uygulamanıza eski numaranıza ait bilgiler gelmeye devam eder.

Spam olduğunu düşündüğüm numaraları nasıl spam olarak işaretlerim?
Active

Sizi rahatsız eden bir numaradan arama geldiğinde, Aramalar bölümünde numaranın yanındaki “i” işaretine basıp, “Spam” tuşuna basarak spam olarak işaretleyebilirsiniz. Bu numaradan bir daha çağrı aldığınızda ekranınızda “Ticari ya da Spam Arama” olarak görünecektir.

Numarasını bilmediğim bir mekanın ismini arama ekranına yazınca, çıkan sonuçlar ve içerdikleri bilgiler kimin tarafından sağlanmaktadır?
Active

Arama ekranında mekan ismi aradığınızda çıkan sonuçlar ve içerikleri üçüncü parti uygulamalar tarafından sağlanmaktadır.

Numaradan isim, isimden numara sorgulayabilir miyim? Limiti Nedir?
Active

Uygulama üzerinden Turkcell abonelerine ait numaralar için ayda 3 adet başarılı sorgulama yapabilirsiniz; numaradan isim, isimden numara sorgulayabilirsiniz. 3'ten fazla başarılı sorgulama yapmak isterseniz UpCall Dolu Dolu paketine üye olmanız gerekmektedir. Dolu Dolu paketi ile ayda 500 adet Turkcell abonelerine ait bilinmeyen numara sorgulaması yapabilir; numaradan isim, isimden numara sorgulanabilir. Ek olarak Dolu Dolu paketi ile, UpCall uygulamasını reklamsız kullanabilirsiniz. DOLU yazıp 2200'a gönderip ayda 3,99 TL'ye Dolu Dolu paketini kullanmaya başlayabilirsiniz.

Acil numaralar bölümünde Yakındaki Ezcane’leri arattığımda, nöbetçi ezcane bilgileri de gelir mi?
Active

Evet, resmi tatil günlerinde ve mesai saatleri dışında yapılan sorgulamalarda sadece nöbetçi eczane bilgileri gelmektedir.

Rehberimde kayıtlı herkesi konu/not ekleyerek arayamıyorum, neden? Bazı numaralar için “Arama Konusu Ekle” butonu çıkmıyor?
Active

Aradığınız kişi de UpCall uygulaması yüklü ise, konu ekleyerek arayabilirsiniz. Eğer karşı tarafta uygulama yüklü değil ise;

  • iOS kullanıcıları için konu ile arama özelliğine bastığınızda, UpCall uygulamasını ona önermeniz için bir ekran çıkar.
  • Android kullanıcıları için “Arama Konusu Ekle” butonu çıkmaz ve onu konu ekleyerek arayamazsınız.

Konu ekleyerek ya da resimli aradığımda her zaman karşı tarafın telefonunda konu çıkmıyor? Neden?
Active

Resimli ya da konulu aramada aramaya eklenen resmin aranan aboneye erişmesi için arayan ve aranan abonede UpCall yüklü ve abonelerin internet erişimi olması gerekmektedir. İnternet erişim hızına bağlı sebeplerden, aranan aboneye belirlenen sürenin içinde resim/konu iletilemez ise aramaya konu/resimsiz olarak devam edilir ve bunu belirten uyarı çıkarılır.

Bazı UpCall kullanıcılarına resimli arama yapamıyorum, neden?
Active

Aradığınız kişinin telefonunda yüklü UpCall uygulamasının resimli arama destekli versiyon olması gerekmektedir.

Konu ekleyerek aradığımda her zaman karşı tarafın telefonunda konu çıkmıyor? Neden?
Active

Aradığınız kişinin telefonuna, aramanıza eklediğiniz notun çıkması için bir bildirim gönderilir. Bildirimin aradığınız kişinin telefonuna ulaşmaması durumunda, karşı taraf notunuzu göremez.

Bazen arama geldiğinde UpCall arama ekranı gelmiyor, telefonun kendi arama ekranı ile arayan kişiyi görüyorum, neden?
Active

Eğer telefon rehberinizde kayıtlı bir numaradan arama geliyorsa, telefonunuzun mevcut arama ekranı ile arayanı görüntülersiniz. UpCall arama ekranı ise telefonunuzda kayıtlı olmayan numaralardan arama geldiğinde ve bu arama için size ek bilgi verilebilmesi durumunda “isim bilgileri, ticari arama bilgisi vb” ekranınıza çıkar.

Turkcell arama servisleri ile ilgili bildirimleri alabilmek için ne yapmam lazım?
Active

Öncelikle telefonunuzun bildirim menüsünden UpCall uygulama bildirimlerine izin ver seçeneğinin seçili olduğundan emin olunuz. Sonrasında uygulamanın “Ayarlar” kısmından “UpCall Ayarları” bölümünden “Uygulama Bildirimi” ya da “Hepsi” seçeneklerinden birinin seçili olduğundan emin olunuz.

Uygulama üzerinden dinlediğim sesli mesajlar sadece hoparlörden duyuluyor, cihazın ahizesinden duyulmuyor?
Active

UpCall uygulamasında gelen sesli mesajlar sadece telefon hoparlöründen dinlenebilmektedir.

Telefonum çalmasa bile uygulamaya cevapsız arama bildirimi geliyor, oysa telefonumun arama ekranında bu çağrı bilgisi yok, neden olabilir?
Active

iOS işletim sistemli telefonlarda, bir numara sizi arayıp henüz telefonunuz çalmadan vazgeçip kapatırsa, telefonunuzun arama ekranında bu çağrı ile ilgili ilgi yokken uygulamanıza cevapsız çağrı olarak bilgilendirme gelir. Böylece sizi arayıp vazgeçenlerden bile haberdar olabilirsiniz.

Arama Servislerini nasıl iptal ederim?
Active

KimAramış servisini iptal etmek için, IPTAL KIM yazıp 2200’ye SMS göndererek, ya da Turkcell İletişim Merkezlerine başvurarak iptal işleminizi gerçekleştirebilirsiniz

Cep Açık servisinin iptal etmek için, IPTAL CEPACIK yazıp 2200’a göndererek servisi iptal edebilirsiniz ya da Turkcell İletişim Merkezlerine başvurarak iptal işleminizi gerçekleştirebilirsiniz

Şimdi Ara servisini iptal etmek için, IPTAL SIMDIARA yazıp 2200’a gönderebilirsiniz. ya da Turkcell İletişim Merkezlerine başvurarak iptal işleminizi gerçekleştirebilirsiniz

Kim Arıyor servisini iptal etmek için, IPTAL KIMARIYOR yazıp 2200'a ya da Turkcell İletişim Merkezlerine başvurarak iptal işleminizi gerçekleştirebilirsiniz

Numara Engelleme servisini iptal etmek için, IPTAL ENGELLE yazıp 2200 ya da Turkcell İletişim Merkezlerine başvurarak iptal işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

UpCall Statune servisi nedir? Servisden yararlanmak için ne kadar öderim?
Active

UpCall Statune servisine abone olarak telefonunuzu açmanıza gerek kalmadan, arayanlara neden açamadığınızı iletebilir, seçtiğiniz ton ile toplantıda, tatilde, sinemada ..vb olduğunuzu haber verebilirsiniz. Statune servisinden haftalık 3 TL'ye üye olarak faydalanabilirsiniz.

Operatör İsim Ayarı özelliği nedir?
Active

Operatör İsim Ayarı ile cep telefonunuzun ekranındaki operatör isminizi kişiselleştirebilirsiniz.

Operatör İsim Ayarı ücreti nedir?
Active

Operatör İsim Ayarı özelliğinden yararlanmak ücretsizdir

Operatör İsim Ayarı ile ilgili kısıtlar nelerdir?
Active

Operatör ismi alanında yapılacak değişiklik için kullanılacak kelimenin uzunluğu 15 karakter ile sınırlıdır. Sadece alfanümerik karakter kullanılabilir. Özel karakter ve Türkçe karakter kullanılamaz. Talebinizi başarılı bir şekilde ilettikten sonra size bilgilendirme gelir ve operatör isminiz güncellenir. Operatör isminizin güncellenmediği durumlarda telefonunuzu kapatıp açarak operatör isim ayarı güncellemenizi kontrol edebilir, güncelleme başarılı bir şekilde gerçekleşmezse talebinizi yeniden ilebilirsiniz.
Operatör İsim Ayarı değişikliği için iletilebilecek talep sayısı sınırsızdır. Kullanıcı tarafından belirlenen operatör isminin kullanımı süresizdir. Kullanıcılar uygulamayı silmeleri durumunda, Operatör İsim ayarı özelliğini kullanamazlar ve operatör isimleri Turkcell olarak değişir.

Turkcell abonesi olmayan UpCall kullanıcıları tüm özellikleri kullanabilirler mi?
Active

Bazı şebeke ve işletim sistemi kısıtlarından dolayı bazı özellikler sadece Turkcell abonelerine açıktır. Yine aynı sebeplerden dolayı bazı özelliklerin kullanımı Turkcell ve diğer operatörlerin kullanımında fark gösterebilir.

Turkcell’li olmayan abonelerin kısmen kullanımında olan özellikler:

  • Arayan numarayı gösterme: Android kullanıcıları için tüm çağrılarda numara çözümü denenir. Ancak iOS kullanıcıları için sadece tanımlı ticari ve spam numaraların çözümleri gerçekleştirilebilir. Bunu yapabilmek için telefonlarından Ayarlar > Telefon > Arama Engelleme/No. Belirleme menüsünden UpCall’a izin vermeleri gerekmektedir.

Turkcell’li olmayan abonelerin kullanımına kapalı olan özellikler:
  • Operatör isim ayarı
  • Rahatsız etme modu (Turkcell'li olmayan Android kullanıcıları yararlanabilir, IOS kullanıcıları yararlanamaz)
  • Telco servisleri (CepAçık, KimAramış bildirimleri, vb..)
  • Çağrı ayarları (Çağrı yönlendirme, Çağrı bekletme, vb…)
  • Arayana ne dinletsem?’ özelliği
  • Sekreter servisine bırakılan mesajları dinleme
  • Fatura bilgilerini görüntüleme

Kapat
Yardım ister misiniz?