Kurumsal Siteye Git

UpCall Bilinmeyen Numara Sorgulama

Upcall Nedir?
Active

Upcall arama deneyiminizi farklılaştıran ve zenginleştiren yepyeni bir uygulama. Uygulama sayesinde;

  • Telefon rehberinizde kayıtlı olmasa bile, arayanların ismini telefonunuz çalarken öğrenebilirsiniz. Bunun için sizi arayan numaranın hat sahibinin Turkcell Rehber'de ya da diğer operatör aboneleri için Rehberlik Himzetleri Servisi A.Ş'nin veri tabanında kayıtlı olması gerekir. Eğer arayan abone bu veritabanlarında kayıtlı değilse, UpCall kullanıcıları birbirlerini aradıklarını profil isimlerini de görebilirler.
  • Arama yaparken neden aradığınıza dair resim/not ekleyebilirsiniz. Aradığınız kişide uygulama varsa, eklediğiniz not/resmi telefonu çalarken ekranda görebilir.
  • Grup arama özelliği ile bir grup oluşturarak gruptaki tüm kişileri aynı anda tek tıkla arayabilir, grupça konuşabilirsiniz.
  • Konuşmak istemeyeceğiniz ticari ya da spam aramalardan, telefonunuz çalarken ekranda çıkan uyarı sayesinde, önceden haberdar olabilirsiniz.
  • Akıllı arama özelliği sayesinde, telefonunuzda kayıtlı olmayan mekanları da sadece ismini yazarak bulup tek tıkla arayabilir, tanımadığınız bir numarayı arama ekranına yazarak kime ait olduğunu öğrenebilir, ya da ad soyad, il ve biliyorsanız ilçe bilgisini yazarak bir numaranın kime ait olduğunu öğrenebilirsiniz.

Resimli arama nasıl yapabilirim?
Active

Resimli arama yapabilmek için karşı tarafta da UpCall uygulaması yüklü olmalıdır. Her iki tarafta da internet bağlantısı olmalıdır. Uygulama içinden UpCall yazan sekmeye girip, Resimli Arama kısmından bir çıkartma  ya da fotoğraf seçip resimli arama başlatabilirsiniz.

Upcall’u kimler kullanabilir?
Active

Android (5.0 ve üzeri) ve iOS (10.0 ve üzeri) işletim sistemine sahip akıllı telefonu olan herkes uygulamayı kullanabilir.

UpCall uygulamasını nereden indirebilirim?
Active

App Store, Google Play’den de uygulamayı indirebilirsiniz. Ayrıca Turkcell aboneleri UPCALL yazıp 2200’a göndererek gelen bilgilendirme içindeki linke tıklayıp uygulamayı indirebilirler.

UpCall uygulamasına nasıl giriş yapabilirim?
Active

Kayıt olurken verdiğiniz telefon numaranıza gelen doğrulama kodunu yazarak uygulamaya giriş yapabilirsiniz. Turkcell aboneleri 3G veya 4.5G mobil internet üzerinden bağlı olduklarında otomatik giriş yapabilirler.

Upcall uygulamasının ücreti nedir?
Active

UpCall uygulamasını indirmek ve özelliklerinden yararlanmak ücretsizdir. Uygulama üzerinden yaptığınız aramalar için operatörünüz ses tarife/paketinizden ücretlendirilirsiniz. UpCall ile kullandığınız özelliklerin çalışabilmesi için data gereklidir (arayanın ismini gösterme, konu ile arama, mekan isminden numara bulma, numara yazarak isim bulma gibi..) Bu özelliklerden faydalanırken standart internet tarifenizden ya da paketinizden ücretlendirilirsiniz. Turkcell abonelerine özel UpCall sunucularına erişim de ücretsiz olarak sağlanmaktadır. Turkcell abonelerine özel ücretli sunulan hizmetler aşağıdaki gibidir;

  • Ayda 3 adet başarılı bilinmeyen numara sorgulaması ücretsizdir. Yani size bir sonuç gelirse 3 adet hakkınızdan düşer. Eğer sonuç gelmezse hakkınız gitmez. UpCall Dolu Dolu paketine ayda 2,99 TL'ye üye olarak, aylık 500 adet başarılı bilinmeyen numara sorgulaması yapabilir, UpCall uygulamasını reklamsız kullanabilirsiniz. 
  • Grup arama özelliği ücretsizdir. Grup arama yaptığınızda gruptaki kişileri tek tek aramış gibi Turkcell ses tarifenizden/paketinizden ücretlendirilirsiniz.
  • Turkcell arama servislerine mevcutta üye iseniz (KimAramış, KimAramış Ektsra, CepAçık, CepAçık Ekstra, KimArıyor, ŞimdiAra), uygulama üzerinden de bildirimlerini ücretsiz alabiliriniz.
  • Uygulama üzerinden numaranızı başka bir numaraya yönlendirdiğinizde gelen arama başına ücretlendirilirsiniz.
  • Ayarlar sayfasındaki servisler ile ilgili detaylı ücretlendirme bilgilerine www.turkcell.com.tr üzerinden ulaşabilirsiniz.

Upcall uygulamasıyla ilgili şikâyet ve önerilerimi nasıl iletebilirim?
Active

Şikayet ve önerilerinizi ‘Profil’ kısmındaki ‘Ayarlar’ içinde yer alan ‘Yardım ve Destek’ bölümünden iletebilirsiniz.

Yaptığım aramaları, uygulamanın çağrı kayıtlarında göremiyorum, ne yapmam gerekli?
Active

iOS işletim sistemli telefonlarda sadece uygulama üzerinden başlattığınız çağrıları, uygulamanın Aramalar bölümündeki çağrı kayıtlarında görebilirsiniz. Eğer telefondan arama başlattıysanız, uygulamanın arama ekranında göremezsiniz. Size gelen aramaları ise hem telefonunuzun hem de uygulamanın arama ekranında görüntüleyebilirsiniz.

Rehberimde kayıtlı olmayan herkesin ismi beni aradıklarında görünür mü? Bazen sadece numara görünüyor, neden?
Active

Sizi arayan numaranın hat sahibinin isim bilgisinin paylaşılmasına izin vermesi durumunda, sizi aradığında hat sahibi bilgisi ekranınızda görüntülenir. Turkcell aboneleri için Turkcell Rehber’de kayıtlı olmaları gerekmektedir, diğer operatör aboneleri için de Rehberlik Hizmetleri Servisi A.Ş’nin veri tabanında kayıtlı olması gerekmektedir. Kurumsal hatlar sizi aradığında firmanın ünvanı görünür.

Eğer sizi arayan kişi isminin paylaşılmasına izin vermiyorsa, telefonunuz çalarken sadece numara görünür.

iOS işletim sistemli cihazlarda eğer telefonunuz çalarken ismin görünmesi için cihazınıza gönderilen bildirim telefonunuza ulaşmadıysa isim bilgisi telefonunuz çalarken çıkmaz. Bu bildirim telefonunuza geç ulaşırsa, isim bilgisini uygulamanın ‘Son Aramalar’ sekmesindeki kayıtlarda görebilirsiniz.


Beni arayan kişi ile ekranda çıkan isim farklı, neden olabilir?
Active

Rehberinizde kayıtlı olmayan numaralar sizi aradığında, uygulama ekranında o numaranın hat sahibi bilgisi çıkmaktadır. Hattı bir başkası kullanıyorsa, arayan kişi ile isim bilgisi farklı olabilir.

Numaramı değiştirdiğimde uygulamayı da tekrar yüklemem gerekli mi?
Active

UpCall, uygulamaya kayıt olurken kullandığınız hat numaranız ile ilgili bilgileri size iletmektedir. Numaranızı ve dolayısı ile SIM kartınızı değiştirdiğinizde uygulamayı tekrar yükleyip yeni numaranız ile tekrar kayıt olmalısınız, aksi halde uygulamanıza eski numaranıza ait bilgiler gelmeye devam eder.

Spam olduğunu düşündüğüm numaraları nasıl spam olarak işaretlerim?
Active

Sizi rahatsız eden bir numaradan arama geldiğinde, Aramalar bölümünde numaranın yanındaki “i” işaretine basıp, “Spam” tuşuna basarak spam olarak işaretleyebilirsiniz. Bu numaradan bir daha çağrı aldığınızda ekranınızda “Ticari ya da Spam Arama” olarak görünecektir.

Numarasını bilmediğim bir mekanın ismini arama ekranına yazınca, çıkan sonuçlar ve içerdikleri bilgiler kimin tarafından sağlanmaktadır?
Active

Arama ekranında mekan ismi aradığınızda çıkan sonuçlar ve içerikleri üçüncü parti uygulamalar tarafından sağlanmaktadır.

Numaradan isim, isimden numara sorgulayabilir miyim? Limiti Nedir?
Active

Uygulama üzerinden rehberinizde kayıtlı olmayan bir numarayı yazıp kime ait olduğunu öğrenebilirsiniz. Bunun için aradığınız numaranın Turkcell ya da Rehberlik Hizmetleri Servisi A.Ş'nin veri tabanında kayıtlı olması gerekir. Ek olarak, isimden numara da arayabilirsiniz gene aradığınız ismin veri tabanlarında kayıtlı olması gerekir. Ayda 3 adet başarılı sorgulama yapabilirsiniz. 3'ten fazla sorgulama yapmak isterseniz UpCall Dolu Dolu paketine üye olmanız gerekmektedir. Dolu Dolu paketi ile ayda 500 adet bilinmeyen numara sorgulaması yapabilir, UpCall uygulamasını reklamsız kullanabilirsiniz. DOLU yazıp 2200'a gönderip ayda 2,99 TL'ye Dolu Dolu paketini kullanmaya başlayabilirsiniz.

Acil numaralar bölümünde Yakındaki Ezcane’leri arattığımda, nöbetçi ezcane bilgileri de gelir mi?
Active

Evet, resmi tatil günlerinde ve mesai saatleri dışında yapılan sorgulamalarda sadece nöbetçi eczane bilgileri gelmektedir.

Rehberimde kayıtlı herkesi konu/not ekleyerek arayamıyorum, neden? Bazı numaralar için “Arama Konusu Ekle” butonu çıkmıyor?
Active

Aradığınız kişi de UpCall uygulaması yüklü ise, konu ekleyerek arayabilirsiniz. Eğer karşı tarafta uygulama yüklü değil ise;

  • iOS kullanıcıları için konu ile arama özelliğine bastığınızda, UpCall uygulamasını ona önermeniz için bir ekran çıkar.
  • Android kullanıcıları için “Arama Konusu Ekle” butonu çıkmaz ve onu konu ekleyerek arayamazsınız.

Konu ekleyerek ya da resimli aradığımda her zaman karşı tarafın telefonunda konu çıkmıyor? Neden?
Active

Resimli ya da konulu aramada aramaya eklenen resmin aranan aboneye erişmesi için arayan ve aranan abonede UpCall yüklü ve abonelerin internet erişimi olması gerekmektedir. İnternet erişim hızına bağlı sebeplerden, aranan aboneye belirlenen sürenin içinde resim/konu iletilemez ise aramaya konu/resimsiz olarak devam edilir ve bunu belirten uyarı çıkarılır.

Bazı UpCall kullanıcılarına resimli arama yapamıyorum, neden?
Active

Aradığınız kişinin telefonunda yüklü UpCall uygulamasının resimli arama destekli versiyon olması gerekmektedir.

Konu ekleyerek aradığımda her zaman karşı tarafın telefonunda konu çıkmıyor? Neden?
Active

Aradığınız kişinin telefonuna, aramanıza eklediğiniz notun çıkması için bir bildirim gönderilir. Bildirimin aradığınız kişinin telefonuna ulaşmaması durumunda, karşı taraf notunuzu göremez.

Bazen arama geldiğinde UpCall arama ekranı gelmiyor, telefonun kendi arama ekranı ile arayan kişiyi görüyorum, neden?
Active

Eğer telefon rehberinizde kayıtlı bir numaradan arama geliyorsa, telefonunuzun mevcut arama ekranı ile arayanı görüntülersiniz. UpCall arama ekranı ise telefonunuzda kayıtlı olmayan numaralardan arama geldiğinde ve bu arama için size ek bilgi verilebilmesi durumunda “isim bilgileri, ticari arama bilgisi vb” ekranınıza çıkar.

UpCall uygulamasını yükledikten sonra Turkcell arama servisleri (KimAramış/Ekstra, CepAçık/Ekstra, KimArıyor, ŞimdiAra..vb) ile ilgili SMS alamıyorum. Neden olabilir? Nasıl ayar yapabilirim?
Active

UpCall uygulaması servis bildirimlerini tek bir ekran üzerinden uygulama bildirimleri sayesinde kolayca takip etmenizi sağlar. Üstelik arama kayıtlarınızda da bu bilgiyi göstermektedir. Bu yüzden SMS yerine UpCall uygulama bildirimleri cebinize gönderilmektedir. Dilerseniz Ayarlar bölümünden “UpCall Ayarları” kısmından servis bildirimlerini “Hepsi” seçerek hem SMS hem de uygulama üzerinden bildirim alabilirsiniz.

Turkcell arama servisleri ile ilgili bildirimleri alabilmek için ne yapmam lazım?
Active

Öncelikle telefonunuzun bildirim menüsünden UpCall uygulama bildirimlerine izin ver seçeneğinin seçili olduğundan emin olunuz. Sonrasında uygulamanın “Ayarlar” kısmından “UpCall Ayarları” bölümünden “Uygulama Bildirimi” ya da “Hepsi” seçeneklerinden birinin seçili olduğundan emin olunuz.

Uygulama üzerinden dinlediğim sesli mesajlar sadece hoparlörden duyuluyor, cihazın ahizesinden duyulmuyor?
Active

UpCall uygulamasında gelen sesli mesajlar sadece telefon hoparlöründen dinlenebilmektedir.

Telefonum çalmasa bile uygulamaya cevapsız arama bildirimi geliyor, oysa telefonumun arama ekranında bu çağrı bilgisi yok, neden olabilir?
Active

iOS işletim sistemli telefonlarda, bir numara sizi arayıp henüz telefonunuz çalmadan vazgeçip kapatırsa, telefonunuzun arama ekranında bu çağrı ile ilgili ilgi yokken uygulamanıza cevapsız çağrı olarak bilgilendirme gelir. Böylece sizi arayıp vazgeçenlerden bile haberdar olabilirsiniz.

Grup Arama özelliği nedir?
Active

Grup arama sayesinde rehberinizden seçeceğiniz ya da direk numarasın ekleyerek 6 kişiye kadar bir grup oluşturabilir, aynı anda tek tıkla gruptaki tüm kişileri arayıp grupça konuşabilirsiniz.

Bu sayede grupça konuşmak için numaraları tek tek arayıp konuşmaya dahil etmenize gerek kalmaz.

Grup Araması nasıl çalışır?
Active

Grup arama yapıldığında, öncelikle bu kurguya ait servis numaraları (905327570040, 905327570041) GSM şebekesi üzerinden ücretsiz aranır. Ardından, katılımcılara doğru grup aramayı başlatan kişinin numarası görünecek şekilde GSM araması başlar.

Grup arama yapabilmek için internet bağlantısı gereklidir.

Aranan kişilerde uygulamanın yüklü olmasına ve aranan kişilerin Turkcell abonesi olmasına gerek yoktur.

Grup Aramasını kimler kullanabilir?
Active

Turkcell abonelerinin, Turkcell Evim, GSM Çağrı Merkezi, Çocuğum Güvende, Sana Yazmasın BanaYazsın, Askercell, Mobil Santral servisleri yoksa grup arama özelliğini kullanabilir.

Grup arama başlatmak isteyen Turkcell abonesi yurtdışında ise grup araması başlatamaz.

Grup Aramasının çağrı kayıtlarını görebilir miyim?
Active

Uygulamanızın arama ekranından grup araması detayını görebilir, üç nokta içerisine girerek tüm davetlilerin “bağlandı” veya “bağlanamadı” olarak detaylarına ulaşabilirsiniz. Grup görüşmesi sürerken internet bağlantısı kesilirse çağrı kaydı internet bağlantısı geri geldiğinde oluşur.

Telefonunuzun arama ekranında ise grup arama için kullanılan servis numaralarından birini (905327570040- 905327570041) aramış gibi görünürsünüz.

Grup Arama ile ilgili kısıtlar nelerdir?
Active

  • Grup arama ile sadece yurtiçindeki GSM ve sabit hizmet operatör abonelerini arayabilirsiniz.
  • Yurtiçindeki ve yurtdışındaki katma değerli özel içerikli hizmet numaralarına doğru grup araması yapılamaz.
  • Kıbrıs dahil yurtdışındaki GSM ve sabit hizmet operatör abonelerine doğru grup araması yapılamaz.
  • Grup arama yapıldığında ücretlendirme ile ilgili, numara taşıma ile ilgili anonslar ve çalarken dinlet servisine ait anonsları verilemez, grup arama başlatan kişi bu anonsları duyamaz.
  • Grup arama yaparken HD SES hizmetinden yararlanamazsınız
  • Grup arama başlatan abone, uygulamaya kayıt olduğu mobil numarası üzerinden grup arama başlatabilir.
  • Aranan kişinin yönlendirmesi varsa ve yönlendirmesi aktif hale gelirse, çağrı başka bir numara ya da servise yönlendirilemez.

Grup arama nasıl ücretlendirilir?
Active

  • Grup arama başlatan Turkcell abonesi, gruptaki katılımcılar ile konuştuğunda, tüm katılımcıları ayrı ayrı kendi ses tarifesinden aramış gibi ücretlendirilir.
  • Grup araması bir VOIP uygulaması değildir.

Grup araması ne zaman sonlanır?
Active

Grup aramayı başlatan kullanıcı, aramayı sonlandırdığında grup görüşmesi sonlanacaktır.

Gruptaki katılımcılar grup aramadan ayrılsa bile, eğer grup aramayı başlatan kişi görüşmeyi bitirmediyse grup arama bağlı kalır, ama katılımcılar ayrıldığı için ücretlendirme olmaz.

Grup araması alan kişi telefonunda hangi numarayı görecektir?
Active

Grup arama ile aranan davetliler, grup arama başlatan kişinin numarasını görür.

Telefonum numaram ve SIM kartım değişti, grup arama yapamıyorum, neden?
Active

Grup arama başlatan abone, uygulamaya kayıt olduğu mobil numarası üzerinden grup arama başlatabilir. Bu yüzden numara değişikliği sonrası uygulama silip tekrar indirilmeli ve tekrar kayıt olmalısınız.

Arama Servislerini nasıl iptal ederim?
Active

KimAramış servisini iptal etmek için, IPTAL KIM yazıp 2200’ye SMS göndererek, ya da Turkcell İletişim Merkezlerine başvurarak iptal işleminizi gerçekleştirebilirsiniz

Cep Açık servisinin iptal etmek için, IPTAL CEPACIK yazıp 2200’a göndererek servisi iptal edebilirsiniz ya da Turkcell İletişim Merkezlerine başvurarak iptal işleminizi gerçekleştirebilirsiniz

Şimdi Ara servisini iptal etmek için, IPTAL SIMDIARA yazıp 2200’a gönderebilirsiniz. ya da Turkcell İletişim Merkezlerine başvurarak iptal işleminizi gerçekleştirebilirsiniz

Kim Arıyor servisini iptal etmek için, IPTAL KIMARIYOR yazıp 2200'a ya da Turkcell İletişim Merkezlerine başvurarak iptal işleminizi gerçekleştirebilirsiniz

Numara Engelleme servisini iptal etmek için, IPTAL ENGELLE yazıp 2200 ya da Turkcell İletişim Merkezlerine başvurarak iptal işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

UpCall Statune servisi nedir? Servisden yararlanmak için ne kadar öderim?
Active

UpCall Statune servisine abone olarak telefonunuzu açmanıza gerek kalmadan, arayanlara neden açamadığınızı iletebilir, seçtiğiniz ton ile toplantıda, tatilde, sinemada ..vb olduğunuzu haber verebilirsiniz. Statune servisinden haftalık 3 TL'ye üye olarak faydalanabilirsiniz.

Operatör İsim Ayarı özelliği nedir?
Active

Operatör İsim Ayarı ile cep telefonunuzun ekranındaki operatör isminizi kişiselleştirebilirsiniz.

Operatör İsim Ayarı ücreti nedir?
Active

Operatör İsim Ayarı özelliğinden yararlanmak ücretsizdir

Operatör İsim Ayarı ile ilgili kısıtlar nelerdir?
Active

Operatör ismi alanında yapılacak değişiklik için kullanılacak kelimenin uzunluğu 15 karakter ile sınırlıdır. Sadece alfanümerik karakter kullanılabilir. Özel karakter ve Türkçe karakter kullanılamaz. Talebinizi başarılı bir şekilde ilettikten sonra size bilgilendirme gelir ve operatör isminiz güncellenir. Operatör isminizin güncellenmediği durumlarda telefonunuzu kapatıp açarak operatör isim ayarı güncellemenizi kontrol edebilir, güncelleme başarılı bir şekilde gerçekleşmezse talebinizi yeniden ilebilirsiniz.
Operatör İsim Ayarı değişikliği için iletilebilecek talep sayısı sınırsızdır. Kullanıcı tarafından belirlenen operatör isminin kullanımı süresizdir. Kullanıcılar uygulamayı silmeleri durumunda, Operatör İsim ayarı özelliğini kullanamazlar ve operatör isimleri Turkcell olarak değişir.

Turkcell abonesi olmayan UpCall kullanıcıları tüm özellikleri kullanabilirler mi?
Active

Bazı şebeke ve işletim sistemi kısıtlarından dolayı bazı özellikler sadece Turkcell abonelerine açıktır. Yine aynı sebeplerden dolayı bazı özelliklerin kullanımı Turkcell ve diğer operatörlerin kullanımında fark gösterebilir.

Turkcell’li olmayan abonelerin kısmen kullanımında olan özellikler:

  • Arayan numarayı gösterme: Android kullanıcıları için tüm çağrılarda numara çözümü denenir. Ancak iOS kullanıcıları için sadece tanımlı ticari ve spam numaraların çözümleri gerçekleştirilebilir. Bunu yapabilmek için telefonlarından Ayarlar > Telefon > Arama Engelleme/No. Belirleme menüsünden UpCall’a izin vermeleri gerekmektedir.

Turkcell’li olmayan abonelerin kullanımına kapalı olan özellikler:

  • Grup arama
  • Operatör isim ayarı
  • Rahatsız etme modu (Turkcell'li olmayan Android kullanıcıları yararlanabilir, IOS kullanıcıları yararlanamaz)
  • Telco servisleri (CepAçık, KimAramış bildirimleri, vb..)
  • Çağrı ayarları (Çağrı yönlendirme, Çağrı bekletme, vb…)
  • Arayana ne dinletsem?’ özelliği
  • Sekreter servisine bırakılan mesajları dinleme
  • Fatura bilgilerini görüntüleme

Kapat
Yardım ister misiniz?