Numara taşıma talebiniz ile ilgili merak ettikleriniz

  • İki adımda numaranızı siz de Turkcell’e taşıyabilirsiniz:

    • Numara taşıma bur​adan​​​ iletebilirsiniz.
    • Numara taşıma talebinizi kurye ile adresinizde, mağazalarımızdan ve e devlet ile kimlik doğrulama yaparak gerçekleştirebilirsiniz.
  • Talebinizle ilgili her türlü soru ve talebinizi 0 (532)532 00 00’ı arayıp bize iletebilirsiniz.​​
    • Müşteri, Turkcell.com.tr’de www.turkcell.com.tr/tr/turkcellli-olmak/numara-tasima linkinden talebini iletebilir.
    • Müşteri kendisine sunulan paketlerden seçimini yapar.
    • İletişim bilgilerini girer .
    • Sim kart seçimi yapar.
    • Kimlik bilgilerini girer
    • Adres bilgilerini girer ve aktivasyon ve teslimat tipini seçer.​
    • Başvuru esnasında seçtiğiniz aktivasyon yöntemlerine göre  Turkcell’in kaliteli ayrıcalığından çok kolay bir şekilde faydalanabilirsiniz.
    ​Aktivasyon Yöntemleri
    1.Adreste kurye ile aktivasyon;
    • turkcell.com.tr üzerinden adreste aktivasyon seçen müşterilerimize başvuru bilgilerine istinaden adresinde Kurye tarafından ziyaret gerçekleştirilir.
    • Kuryeler, tabletleri üzerinden, müşteri T.C. Kimlik Kartı ile doğrulama yapar, sim kartını teslim eder ve  kimlik doğrulama yöntemlerini kullanılarak kapıda aktivasyon sürecini tamamlar.
    2.Mağazada Aktivasyon ;
    • turkcell.com.tr üzerinden mağazada aktivasyon seçen müşterilerimiz 5 gün içinde en yakın Turkcell mağazalarına giderek simkartlarını teslim alırlar ve hat mağaza tarafında aktive edilir.
    3. E devlet ile aktivasyon ;
    • turkcell.com.tr üzerinden e devlet ile aktivasyon seçen müşterilerimiz  eğer fiziksel sim kart seçmiş ise kargo firmaları tarafından sim kartları teslim edilir.
    • Müşterilerimiz hat açılışlarını www.turkcell.com.tr deki hızlı işlemler e-devlet ile aktivasyon sayfasından  kendileri aktive eder. Sim kart teslim edildikten sonra 15 gün içinde hat kullanıma açılmadığı durumda başvuru iptal edilir.
    • Önce teslim edilen sim kartın bilgileri puk1 kodu ile birlikte girilir.
    • Kimlik görselleri yüklenir.
    • Sonrasında e devletteki sözleşme görüntüleme ve onaylama sayfasına yönlendirilir. 
    • eDevlet ile hattınızın kullanıma açmak için  yardım videosuna buradan ulaşabilirsiniz.
  • ​edevlet ile yapılan aktivasyonlarda simkart yurtiçi kargo ve/veya paket taksi ile teslim edilir. Teslimat adresinde seçilen il ve ilçe bilgisine göre kargo firması değişiklik gösterir. Bu süreçte sadece sim kart teslim edilir. Müşteri sim kart eşleştirmesini ve hattın aktivasyonunu edevletten kendisi gerçekleştirir.
    Adreste kurye ile aktivasyon seçeneğin​de Dijital kurye ile çalışılmakta olup,  Dijital kurye müşteriyi adresinde ziyaret ederek dijital kimlik doğrulama yöntemleriyle müşterinin kimliğini doğrular ve  sim kartını teslim eder. Kapıda hattın aktivasyonunu mutlaka yasal hat sahibi ile gerçekleştirir.
    Başvuru tamamlandıktan sonra Dijital kurye tarafından gönderilen SMS ‘ten ilgili linke tıklanarak randevunuzu oluşturabilirsiniz.
    Kuryemiz adresinize gelmeden önce adresinizde olup olmadığınızı teyit etmek için arama yapar.

  • ​Dijital kuryenin sitesinden https://dijitalkurye.com.tr/ ​gönderi takip kısmından başvuru numarasını girerek takip edebilirsiniz.​​

  • ​Aktivasyon tipi edevlet ile aktivasyon seçildiğinde seçilen ile ve ilçeye göre sim kart paket taksi ile teslim edilir. Paket taksi hızlı teslimat olup, müşterinin sim kartı 4 saat içinde teslim edilir.​

  • ​Dijital kanaldan yapılan başvurularda müşterilerden sim kart bedeli alınmaz​

    • ​turkcell.com.tr ve /veya Turkcell uygulaması üzerinden yeni hat alan müşterilerimiz yeni alacakları hattı eSim ‘e uygun bir telefonda kullanacaklar ise Simkart tipi seçiminden eSim seçmeleri gerekmektedir.
    • Esim ile başvuru yaptığınızda  aktivasyon yöntemleri seçim adımında sadece e devlet ile aktivasyon ile ilerleyebilirsiniz.
    • Esim ile başvurduğunuzda tebrikler sayfasında devam et diyerek aktivasyon sürecine devam edebilirsiniz.
    • Hattınızı aktive ettikten sonra esim kurulum süreci başlatılır. eSim kurulumu yapılmadan hat aktive edilmez.. 
    • Başvuru esnasında değil sonrasında aktivasyona devam etmek istenildiğinde başvuru esnasında ilettiğimiz mail adresinizde yer alan  linke tıklayarak ya da www.turkcell.com.tr ​den hızlı işlemler menüsü altındaki e-devlet ile aktivasyon kısmından işleminize devam edebilirsiniz.

  • IOS için ; 

    • eSIM etkinleştirme /ayar sürecini başlatır.
    • Apple telefon henüz aktivasyonu yapılmamış hattın sim kart bilgilerini cihazın eSim cipine kaydetmeye çalışır. Şebekeden sinyal alamadığı için ağa bağlanıyor uyarısı bir 1 dk. kalabilir.
    • Bazı durumlarda ise eSim ayarları yapılırken Apple telefon yeni eklenen hat için bazı sorular sorabilir. Burada amaç müşterinin birden fazla sim kartında hangisini öncellikli olarak kullanacağını anlayarak ayarları tamamlamaktır.
    • Genelde birincil diye etiketlenmiş kısa adı verilmiş ilk hattının ( fiziksel sim kart kullandığı ) seçimi yaparak ilerlemelidir. Böylece hat aktivasyonu yapılıncaya kadar mevcut fiziksel kartını data ve ses iletişiminde kullanmaya devam edebilirsiniz. Yanlış seçmesi durumunda mevcut hattını kullanmakta sorun yaşayabilirsiniz.
    • Ayarlar tamamlandıktan sonra Apple cihazınızdan ayarlar altından “ Hücresel” ‘e girildiğinde yeni açılacak hat eSİm bilgilerini etkinleştiriyor olarak görürsünüz. Bunun sebebi hattın aktivasyonun gerçekleşmemesi ve hattın şebekeden sinyal almamasıdır. edevlet onayı vererek aktivasyonu tamamladıktan sonra bu esim ayarı etkin hale gelir ve çalışmaya başlar.
    Android için ise ; 

    • ​Süreç daha hızlı gerçekleşir. Apple da olduğu gibi yukarda belirtilen sorular sorulmaz.
    ÖNEMLİ ** Esim kurulumu yapılırken QR barkod ile yapılması daha kolay olmaktadır. Bu sebeple sürece telefonunuzdan başlattığınızda QR barkod görselini açabileceğiniz ikici bir cihaz  ( telefon, tablet, bilgisayar) varsa QR barkodu o cihazlarda açmak için ekran görüntüsü ilerlemeniz ( mail, whatsup )tavsiye edilir.

  • ​Müşteri başvurusu yarım kalırsa aktivasyon için  başvuru esnasında ilettiği mail adresindeki linke tıklayarak ya da www.turkcell.com.tr​ den hızlı işlemler menüsü altındaki e-devlet ile aktivasyon kısmından işlemine devam edebilir.​​

  • Faturalı hatlarda; paketiniz 12 ay faydalanma taahhüdü kapsayan yıllık abonelik kampanyasına dahildir. Kampanyadan 12 ay süresi dolmadan ayrıldığınız durumda, faturanıza faydalandığınız fatura dönemi başına kampanya iptal bedeli yansıtılacaktır. Kampanyada kalan sürede ödenecek bedelin, iptal bedelinden daha düşük olması durumunda, sadece kalan bedel ödenerek paket iptali gerçekleşecektir. Her paket için cayma koşulları, cayma bedeli ve diğer tüm detaylara, o paketin üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.​​
  • Seçmiş olduğunuz paketinizi, numaranızın Turkcell’e taşıma işlemi tamamlandıktan ve ilk faturanız çıktıktan sonra 532’yi arayarak değiştirebilirsiniz.​​
  • Turkcell numara taşıma formunda belirtilen sadece faturalı tarifelerden seçtiğiniz birine veya faturasız Süper tarifeye numaranızı taşıyabilirsiniz.​
  • Taşınacak numaranın hat sahibi olmanız gerekmektedir. Taşınacak numaraya bağlı TC Kimlik Numarası ve kimlik bilgileri ile işlem yapılmaktadır.​​
  • Fatura​sız hattınız Süper Tarife'yle açılır. Hattınız açıldıktan sonra Turkcell Mağazaları, Dijital operatör, 532 veya www.turkcell.com.tr üzerinden TL/ paket yükleme yapabilirsiniz​.​

  • Buradaki formu​​​ doldurarak veya 0 (532) 532 00 00’ı arayarak kuryenin sizi ziyaret etmesini istediğiniz teslimat adresinin değiştirilmesini talep edebilirsiniz.

  • Kurye, gönderiyi dağıtıma çıkardığında bilgilendirme SMS‘i gönderir. ​​

  • Numara taşıma zamanının diğer operatöre duyurulmasından önce olmak kaydıyla iptal başvurusu yapılmaktadır, başvurunuzu sözleşme imzalanmadan önce size en yakın Turkcell Mağazası'ndan yapabilirsiniz. Ya da 0 (532)532 00 00 arayarak iptal talebinizi iletebilirsiniz.​​​
  • 30 gün içinde 4 adet numara taşıyabilir..​
  • turkcell.com.tr üzerinden yaptığınız talep, numaranızı taşımak için bir ön taleptir; bağlayıcılık, Turkcell mağazalarımızda abonelik ve numara taşıma sözleşmeleri imzalanmasının ardından numara taşıma işleminin gerçekleşmesi ile başlar.​​
  • Mağazada işleminiz tamamlandıktan sonra numara taşıma işleminizin durumunu https://www.turkiye.gov.tr/btk-numara-tasima​ linkinden sorgulayabilirsiniz.​​
  • Seçmiş olduğunuz ödeme tipinizi, numaranızın Turkcell’e taşıma işlemi tamamlandıktan sonra size en yakın Turkcell mağazasını ziyaret ederek değiştirebilirsiniz.​
  • Fatura adresinizi, numaranızın Turkcell’e taşıma işlemi tamamlandıktan sonra www.turkcell.com.tr ya da size en yakın Turkcell mağazasını ziyaret ederek değiştirebilirsiniz.​​
  • Hayır, turkcell.com.tr üzerinden geçici TC Kimlik Numarası, vekalet veya vasi ile işlem yapılamamaktadır​​
  • ​Hayır, turkcell.com.tr üzerinden numara taşıma işlemi sadece yurt içinde geçerlidir. ​​

  • Numara taşıma talebinizi buradan​ iletebilirsiniz.
  • Hayır, numara talebinizi iletirken "Diğer Abonelik Tercihleriniz"den yurt dışında arama/aranma seçeneklerinin seçilmesi yeterlidir.​

  • ​Buradan​ ulaşabilirsiniz.