Kurumsal Siteye Git

Mobil İmza

Anında Mobil İmza üzerinden hangi Mobil İmza paketlerine başvuru yapılabilir?
Active

Aylık Standart Paket, Yıllık Standart Paket, Aylık Avukat Paketi, Yıllık Avukat Paketi, Başlangıç Paketi ve Kurumsal Ücretsiz (Mios) Paket başvuruları yapılabilmektedir.

  • Avukat paketinden faydalanmak için görüntülü kimlik doğrulama sürecinde avukat kimliği kullanılmalıdır.
  • Kurumsal Ücretsiz (Mios) Paket kurumsal şirket yetkilileri için oluşturulmuştur, firma talebine istinaden belirtilen kullanıcıya paket alma hakkı tanımlanır. Paket alma hakkı tanımı ilgili firmanın/kurumun Kurumsal Müşteri Temsilcisi tarafından yapılır.

Anında Mobil İmza nedir?
Active

Anında Mobil İmza; kullanıcı ihtiyacına göre yeniden tasarlanan Turkcell Mobil İmza dijital abonelik kanalıdır. https://anindamobilimza.turkcell.com.tr/mobilimza adresi üzerinden ulaşılabilir.

Anında Mobil İmza kanalı üzerinde abonelik işlemi her tür cihazla yapılabilir mi?
Active

Görüntülü kimlik doğrulama akışından geçeceğiniz için işlem yapacağınız cihazın kamera donanımına ve internet bağlantısına sahip olması gerekmektedir. Görüntü kalitesi için mobil cihazınız üzerinden işlem yapmanızı tavsiye ederiz. 

Anında Mobil İmza üzerinden kimler başvuru yapabilmektedir?
Active

Aşağıdaki şartları sağlayan kişiler “Anında Mobil İmza” kanalı üzerinden Mobil İmza abonelik işlemini başlatabilir;

  • Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan,
  • Turkcell abonesi olan,
  • Turkcell abonelik evrakları eksiksiz şekilde Turkcell’e teslim etmiş ve sistemde ulaşmayan evrakı bulunmayan,
  • Turkcell sistemlerinde eksik kimlik bilgisi olmayan,
  • Rahat hat tipi abonesi olmayan,
  • Mobil İmza uyumlu SIM Kart (128K) sahibi,
  • Bireysel hatlar tipi için hat sahibi olan,
  • Kurumsal hat tipi için kullanıcı olarak tanımlı olan,
  • Aktif Mobil İmza aboneliği ya da abonelik aşamasında talebi olmayan,
  • Güvenlik nedeniyle oluşturulan Turkcell kontrol listelerinde (Kara Liste vs) yer almayan.
 
Kriterleri sağlamanıza rağmen başvuru yapamıyorsanız “ARA” yazıp 2929’a SMS atarak Mobil İmza uzman ekibi tarafından aranma talebinizi iletebilirsiniz. Mobil İmza hizmet ekibi 532 üzerinden sizinle iletişime geçerek konuyla ilgili talebinizi alacaktır.

Anında Mobil İmza üzerinden kimlik belgesini tanımlayamıyorum ya da kimlik bilgilerim yanlış okunuyor, ne yapabilirim?
Active

Aşağıdaki noktalara dikkat edilmesi gerekmektedir;

  • Desteklenen kimlik tiplerinin kullanıldığına emin olun,
  • Fotoğraf çekerken kimlik belgesi üzerinde parlama olmamasına dikkat edin: Yapay ışık kaynakları kimlik görüntüsü üzerinde parlama yapabildiği için, işlemi doğal ışık alan ve iyi ışıklandırılmış bir ortamda gerçekleştirin.
  • Çekilen fotoğraf kalitesine (titreme, flu, kayma vs.) dikkat edin.
Kullanıcı tanıma adımında kimlikten alınan fotoğraf referans bilgi olarak kullanılmaktadır. Kullanıcı Tanıma adımında sorun yaşamamak için kimlik üzerinde yar alan fotoğrafın net olduğundan emin olun.

Anında Mobil İmza üzerinde “Kullanıcı Tanıma” adımını geçemiyorum, ne yapabilirim?
Active

Yapay ışık kaynakları kamera görüntüsünü etkilediği için, işlemi doğal ışık alan ve iyi ışıklandırılmış bir ortamda gerçekleştirmenizi, ilk işlemde başarısız olmanız durumunda birkaç deneme yapmanızı tavsiye ederiz.
 
Abonelik sürecinde aldığınız kimlik görüntüsünün net olduğuna ve kimlikte yer alan fotoğrafınızın ve diğer bilgilerin görünür olduğuna emin olunuz.
 
Kullanıcı tanıma adımında kimlikten alınan fotoğraf referans bilgi olarak kullanılmaktadır. Güncel görüşünüz ve kimlik fotoğrafınız arasında büyük fark varsa sistem eşleştirmeyi başarıyla tamamlayamayabilir.
 
Tüm denemelerinize rağmen “Kullanıcı Tanıma” adımını geçemiyorsanız en yakın bayi üzerinden başvurunuzu yapabilirsiniz.

Anında Mobil İmza üzerinden işlemleri tamamladım ve başlatma parolamı aldım, bundan sonra hangi adımları tamamlamam gerekiyor?
Active

Anında Mobil İmza üzerinden aldığınız size özel oluşturulan “başlatma parolasıyla” şifre belirleme, şifre teyit ve sertifika oluşturma işlemlerini gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Başlatma parolasını aldıktan yaklaşık 15 saniye sonra SIM Kart içerisinden tetiklenen ekrana başlatma kodunuzu girerek işleme başlayabilirsiniz, tamamlanması gereken adımlar SIM Kart içerisinden sırayla gösterilecektir. Ekranı kaçırmanız durumunda 5073’e EVET yazıp gönderip işlemi tekrar başlatabilirsiniz.
 
Şifre belirleme işlemi tamamlandıktan sonra SMS ve e-mail ile gönderilen https://mobilimza.turkcell.com.tr/ adresine belirlediğiniz Mobil İmza şifresiyle giriş yaparak Mobil İmza kullanıcı sözleşmesini imzalayabilirsiniz, bu işlemle beraber sertifika aktivasyonunuz tamamlanmış olacaktır.

Turkcell Mobil İmza nedir?
Active
Mobil İmza, işlemlerinizi ıslak imza atarmış gibi yapabileceğiniz, elektronik ortamlarda kimliğinizi kolayca kanıtlayabileceğiniz bir servistir.
Anında Mobil İmza üzerinden yapılan aboneliklerde hangi kimlik belgelerini kullanabilirim?
Active

Yeni Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı, Yeni Ehliyet, Yeni Pasaport ve Avukat Kimliği ile başvuru yapılabilir. Bunun haricinde kalan kimlik tipleri desteklenmemektedir.

Nasıl kullanırım?
Active
Turkcell Mobil İmza'yı destekleyen bir uygulama üzerinde elektronik imza atmak istediğinizde;
  • Uygulama ekranındaki İMZALA tuşuna basın. Bu tuşa bastığınızda, bilgiler hazırlanarak, imzalanmak üzere cep telefonu ekranınızda işlem bilgisi çıkar.
  • İşleme ait açıklamayı onaylamak için TAMAM'a basın.
  • Yaptığınız işlem için gönderilen PARMAK İZİ'ni telefon ve bilgisayar ekranından kontrol edip TAMAM'a basın.
  • Turkcell Mobil İmza şifrenizi girin ve TAMAM'a bastığınızda işleminiz imzalanır.

Turkcell Mobil İmza’yı aşağıdaki alanlarda kullanabilirsiniz.
  • Turkcell
  • Bankacılık
  • Bilişim
  • E-Ticaret
  • Finans
  • Kamu
  • Yayıncılık
Nasıl alabilirim?
Active
Turkcell Mobil imza aboneliğinizi aşağıdaki kanallar üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.
  • Turkcell Online İşlemler
  • Dijital Operatör Uygulaması
  • Anında Mobil İmza
  • Turkcell Mağazaları
Turkcell Mobil İmza Başvuru Detayları

Ön Başvuru:
Ön başvurunun yapılabilmesi için geçerli kimliklerinizden birini (nüfus cüzdanı, ehliyet belgesi (TC kimlik numarası yazılı olan) ya da pasaport) yanınızda bulundurmanız gerekir.

Ön başvuru sırasında adınız, soyadınız, vatandaşlık numaranız, doğum yeriniz, doğum tarihiniz ve mobil imzanızla kullanacağınız Turkcell hattınızı belirtmeniz istenir.

Standart Mobil İmza Ön Başvurunuzu aşağıdaki yöntemlerle gerçekleştirebilirsiniz;
  • TC Kimlik numaranızı ve doğum tarihinizi yazıp 2929'a yollayarak,
  • 532 ya da 0532 532 0000 Turkcell Müşteri Hizmetleri'ni arayarak,
  • Anlaşmalı bankaların internet şubesinden (Hangi kuruluşlardan ön başvuru yapabileceğinizi Turkcell Müşteri Hizmetleri'nden öğrenebilirsiniz.)

KamuSM Sertifikalı Mobil İmza abonesi olmak için ön başvuru, mevzuat gereği bağlı bulunduğunuz kurum aracılığıyla Tübitak Kamu Sertifikasyon Merkezine yapılmalıdır. KamuSM başvuru süreci için; http://www.kamusm.gov.tr/basvurular/mnes/ 


BAŞVURU
  • Başvuru öncesi Turkcell Mobil İmza'nın kullanılacağı hat sim kartınının 128K 4G LTE olması gerekmektedir.
  • Ön başvuru ve SIM Kontrolü sonrası;
    • Türkiye Cumhuriyeti kimlik belgesi, sürücü belgesi veya pasaportunuzla dilediğiniz bir Turkcell Mağazalarına başvurarak Turkcell Mobil İmza Sertifika Sahibi Taahhütnamesi'ni imzalamanız gerekir.
      • Pasaport ile sadece yabancı abonelerin başvurusu alınmaktadır.
    • Hat sahibi bireysel müşteriler ve kullanıcı olarak tanımlı kurumsal müşteriler Anında Mobil İmza üzerinden işlemlerini gerçekleştirebilirler.
  • Turkcell Mobil İmza başvurusu vekâletname ile yapılamaz.

AKTİVASYON
  • Turkcell Mağazasını ziyaretiniz sonrasında Turkcell Müşteri Hizmetleri sizi arar ve kimliğinizi teyit eder. Turkcell Mobil İmza şifrenizi oluştururken kullanacağınız "Başlatma Kodu" size telefonda iletilir ve Turkcell Mobil İmza aboneliğiniz aktive edilir.
    • Turkcell Müşteri Hizmetleri tarafından size iletilen Başlatma Kodu'nu girin.
    • Turkcell Mobil İmza için kullanmak istediğiniz şifrenizi belirleyin ve onaylayın.
    • Elektronik sertifikanız, Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcı tarafından yayınlanarak, mobil imzanız kullanıma hazır hale geldiğinde, SMS ile size bildirilir.
  • Anında Mobil İmza kanalı üzerinden başlatmış olduğunuz aboneliklerde yönlendirmeleri takip ederek sertifika aktivasyonunuzu tamamlayabilirsiniz.

Kimler kullanabilir?
Active

  • Turkcell Mobil İmza’yı 128K SIM Kart sahibi tüm Turkcell’liler kullanabilir.
  • Turkcell Mağaza Süreci:

o   Eğer sim kart uyumlu ise, Turkcell Mağaza üzerinden yapılan başvurularda Mobil İmza alabilmek için Hat Sahibi olma zorunluluğu yoktur. Hat kullanıcıları Turkcell Mağazaları üzerinden yasal Hat sahibine ihtiyaç duymadan Mobil İmza başvurusu yapabilmektedir.

Kurumsal Hat kullanıcıları kullanmış oldukları Şirket Hatları (Kurumsal Hat) için Bireysel Mobil İmza başvurusu yapabilirler. Şirket yetkilisinin Turkcell mağazasına gelmesine gerek yoktur.

o   Eğer sim kart uyumlu değilse, öncelikle sim kart değişiminin yapılması gerekmektedir. Bireysel hatlarda bu işlem sadece hat sahibi ile yapılabilmektedir. Kurumsal hatlarda bu işlem şirket yetkilisi tarafından yapılabilmektedir. Sim kart değişikliği sonrası hat kullanıcısı için Mobil imza aboneliği oluşturulabilir.

  • Anında Mobil İmza Süreci:

o   Anında Mobil İmza üzerinden yapılan başvurularda ise güvenlik amacıyla sadece bireysel hat sahibi ve kurumsal kullanıcıların başvurusuna izin verilmektedir. Bu sebeple, başvuru yapabilmek için kullanıcısı olduğunuz hattı devralmanız gerekmektedir. Hat devir süreci ile ilgili Turkcell Müşteri Hizmetleri üzerinden detaylı bilgi alabilirsiniz.

  • Kurumsal kullanıcı olarak tanımlı değilseniz Dijital Operatör uygulaması yada Turkcell Müşteri Hizmetleri üzerinden kullanıcı tanımını yapabilirsiniz.

Mobil İmza abonelik sürecindeki durumumu nasıl takip edebilirim?
Active

Mobil İmza başvurularınızın abonelik sürecindeki durumunu "DURUM" yazıp 2929’a SMS göndererek takip edebilirsiniz.

Daha önce kullandığım Mobil İmza’m iptal oldu. Tekrar nasıl abone olurum?
Active
Turkcell Mobil İmza abonelik işlemini fiziksel evrakla tamamlayan ve numarası/bilgileri değişmeyen aboneler; 2929 kısa numarasına “yenile” mesajı yazıp göndererek abonelik işlemlerini hızlandırabilir.
Turkcell Mobil İmza abonelik işlemini dijital kanallardan (Garanti Bankası*, Dijital Operatör, Turkcell Web, Tablet üzerinden dijital imza ile) tamamlayan aboneler; Mobil İmza'nız iptal olduğunda tekrar başvuru yapmanız gerekmektedir.
*Garanti Bankası üzerinde bulunan Anında Mobil İmza kurgusu, bankanın tek taraflı kararıyla Nisan 2020 tarihinde kapatıldı. 
Sim Kart değişikliği nedeniyle Mobil İmza'nız iptal olduğu durumda aboneliğinizin yenilenmesi ve gerekli kontrollerin yapılması için 2929 kısa numarasına "ARA" yazıp gönderebilirsiniz.
Çalıştığım kurum adını elektronik sertifikama ekletebilir miyim?
Active
Çalıştığı kurum alanına yazılan kurum bilgisi, kurum adına imza atılabilen uygulamalarda kullanılmak üzere SIM Karta tanımlanan elektronik sertifikaya kaydedilecektir. Bu nedenle sizden bazı ek evraklar istenecektir. Bu evraklar temin edilmediği takdirde Çalıştığı Kurum alanına bilgi girilmemelidir.

Belgelerin ıslak imzalı aslının veya noter tasdikli suretinin iletilmesi gerekmektedir.

Çalıştığı Kurum bilgisinin sertifikaya eklenmesi için aşağıdaki evrakların beyan edilmesi gerekmektedir;
  • Kişinin kurumsal imza alması için şirket adına imza sirküleri olması gerekmektedir. Kurum adı bilgisinin görünmesini isteyen kişi şirket yetkilisi değilse, şirket yetkilisinin bu işleme onay verdiğini gösteren vekaletnameyi, imza sirküleri ile birlikte sunması gerekmektedir.
  • Son 6 ayda alınmış faaliyet belgesi veya ticaret sicil gazetesi örneği'nin sunulması gerekmektedir.
Turkcell Mobil İmza nasıl çalışır?
Active
Turkcell Mobil İmza aboneliği sonucunda temin edilen imza sahibine ait Nitelikli Elektronik Sertifika sim kartlar üzerinde bulunan özel, yüksek güvenlik bölgesinde saklanır.

Turkcell Mobil İmza servisi bu yüksek güvenlik bölgesinde saklanan imza oluşturma verisinin, yine bu bölgedeki bir yazılım tarafından kullanımı ile çalışır.

Elektronik İmzalama işlemi, ancak bu yazılıma kullanıcının Turkcell Mobil İmza şifresini girmesi ile güvenli şekilde gerçekleşir. Turkcell Mobil İmza şifresi kart üzerinde kullanılır, hiçbir yere gönderilmez.
Hangi telefonlarla kullanabilirim?
Active
Turkcell Mobil İmza aşağıda ki listede yer almayan ve Turkcell onaylı tüm telefon modellerinde sorunsuz çalışmaktadır.

Uyumsuz Telefon Modelleri
• Asus P525,P535
• Benq M300, M350, M305, P50, P51
• General Mobile FB1907, DTS11, DTS01
• HP 514 ( Windows Mobile 6.0)
• I-Mate Jam
• Motorola F3
• Nokia 5110, 6110
• Raks 7530
• Siemens CFX65
• Sony Ericsson P910i, P800, P900 ( Çalışması düzenli değil)
• Superphone SF-9080
• MOBİLXP W28
• SAMSUNG i200
• HTC EVO 3D
• ViewSonic VieePad 7
• Acer ICONIA TAB A501


Cihaza bağlı olarak Windows Mobile 6.1 işletim sistemi yüklü telefon modelleri Mobil İmza desteklemeyebilir.

Aktivasyon yapılamayan ancak aktive edilmiş mobil imzanın kullanılabildiği telefon modelleri
• Blackberry 7290
• Panasonic GD90
• Samsung N500, N620, R220, i750
• Toshiba G500
• Turkcell PDA Samsung i600
• Motorola MPX220

Windows mobile 6.0 dışında Uyumlu çalışan telefonlar modelleri
• Benq E72
• Moto Q
• Turkcell Pda S620

Çift hatlı cep telefonlarında Turkcell Mobil İmza sadece mobil imzanın kayıtlı olduğu sim kartın 1 numaralı sim kart yuvasına takılı olduğu zamanlarda çalışır...
Şifremi unuttum ne yapmalıyım?
Active
Şifrenizi unuttuğunuz zaman, 5090 kısa numarasına TC Kimlik numaranız ile başvuru sırasında vermiş olduğunuz anne kızlık soyadı/güvenlik kelimesinin ilk ve son harflerini göndermeniz gerekmektedir. (örneğin; 15263748591 AK) Mesajı başarılı bir şekilde gönderdikten 3 gün sonra Turkcell Müşteri Hizmetleri tarafından aranarak kimlik teyidinden geçeceksiniz. Bu adımdan sonra yeni şifrenizi kendiniz belirleyebilirsiniz.

5090'a gönderilen bilgilerden herhangi biri veya tamamı hatalı olursa aynı gün içinde 3 kere deneme yapılabilir. Toplam 9 deneme sonunda halen hatalı bilgi gönderiliyorsa şifre yenileme süreci o müşteri için bloke edilir. Mobil İmza servisini kullanabilmek için aboneliğin iptal edilip en baştan abonelik sürecine girilmesi ve yeni bir elektronik sertifika alınması gerekir.

5090'a göndereceğiniz mesajlar ücretsizdir. Şifre yenileme talebinizin başarı ile alınması sonucunda gelecek onay mesajıyla 1 SMS bedeli ücretlendirilir.
Turkcell Mobil İmza şifremi belirlerken nelere dikkat etmeliyim?
Active
Turkcell Mobil İmza şifreniz altı basamaklı ve rakamlardan oluşan bir şifre olmalıdır. Kanunen şifrenizle yapılan işlemler, sizin tarafınızdan yapılmış sayılır.

Turkcell Mobil İmza şifrenizi başkaları tarafından kolayca tahmin edilemeyecek karmaşık bir şifre olarak belirlemenizi tavsiye ederiz.

Kolayca tahmin edilebilecek 111111 veya 123456 benzeri şifreler belirlemeniz, sistem tarafından engellenir.
Şifremi nasıl değiştirebilirim?
Active
  1. Telefonunuzun menüsünde Turkcell Menü'den Mobil İmza başlığı altında, “Şifre değiştir”'i seçin
  2. "Mevcut şifreniz?" sorusunu şimdiki şifrenizi girerek yanıtlayın.
    • Eğer mevcut şifrenizi hatalı girerseniz, "Hatalı şifre. Lütfen tekrar deneyin" mesajı ile karşılaşacaksınız ve mevcut şifreniz tekrar sorulacak.
  3. "Yeni şifreniz?" sorusuna belirlemek istediğiniz yeni şifrenizi girin ve yeni şifrenizi bir kere daha girerek doğrulayın.
    • Eğer yeni şifrenizi iki defa doğru olarak girmişseniz "Mobil imza şifreniz değişmiştir." mesajını göreceksiniz.
  4. Bu adımdan sonra belirlediğiniz yeni şifreniz geçerlidir.
Şifremi bloke ettim ama aslında şifremi biliyorum. Ne yapmalıyım?
Active
Şifreniz üç hatalı giriş sonucunda bloke olursa;

  • TC Kimlik numaranızı arasında bir boşluk bırakarak başvuru sırasında vermiş olduğunuz anne kızlık soyadı ya da güvenlik kelimesinin ilk ve son harfleri ile birlikte 5090'a göndermeniz gerekmektedir. (Örneğin; 15263748591 AK)
Turkcell Mobil İmza güvenli midir?
Active
Elektronik İmza kanun ve düzenlemelerine göre Elektronik İmza sahibinin elektronik imzaya ilişkin güvenliği E-Güven tarafından garanti edilir ve sigortalanır.

Elektronik imza için kullanılan sertifikalara ilişkin süreçler Telekomünikasyon Kurumu'nun denetimi altındadır. Ayrıca, ilgili teknik altyapı ve işleyişlerin güvenliği, Türk Standartları Enstitüsü, İngiliz Standartları Enstitüsü gibi bağımsız üçüncü taraflarca ISO/IEC 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi standardına uyum açısından periyodik olarak denetlenir ve sertifikalandırılır.

Turkcell Mobil İmza ile uyumlu çalışan 4G LTE 128K sim kartlar, Elektronik İmza düzenlemelerinin şart koştuğu, alanının ileri güvenlik seviyesini belirten CC EAL4+ Güvenlik Sertifikası'na sahiptir ve ileri gelişmişlikteki saldırılara karşı bile dayanıklıdır. İçinde taşıdığı imza oluşturma verileri kopyalanamaz. Ayrıca sim kartınızda kopyalamaya karşı G-MILENAGE algoritması kullanılır.

Elektronik İmza, sizin oluşturduğunuz Turkcell Mobil İmza şifresinin telefon tuşları aracılığı ile sim kartın yüksek güvenlik bölgesinde çalışan uygulamaya girildiğinde atılır. Dolayısıyla Turkcell Mobil İmza kullanırken telefonunuza iletilen ve geri dönen mesajlar, doğrudan sim kartınıza ulaşır ve telefon üzerinde kaydedilmez.
SIM kartımı değiştirince kayıtlı numaralarımı silinecek mi?
Active
Numaralarınız silinmeden yeni sim kartınıza taşınacaktır.
Parmak İzi nedir?
Active
Her bir imzalama işleminde, o işleme özel bir işlem parmak izi oluşturulur. Güvenliğiniz için imzanızı tamamlamadan önce, telefondaki parmak izinin bilgisayar ekrandaki işlem parmak izi ile eşleştiriniz.
Telefonum çalındı/kayboldu. Ne yapmalıyım?
Active
Turkcell Müşteri Hizmetleri'ni arayarak hattınızı geçici olarak kapatabilirsiniz. Hattınız kapalı iken, Mobil İmza servisi kullanılmaz. Fakat zaten Turkcell Mobil İmza şifrenizi sizden başka kimse bilmediği için telefonunuz çalınsa bile güvende olursunuz.

Bununla beraber, dilerseniz Mobil İmza aboneliğinizi de kapatabilirsiniz. Bu durumda, tekrar kartınızı aldığınızda, Turkcell Mobil İmza abonelik sürecini baştan tekrar etmeniz gerekir.
Yurt dışında kullanılabilir mi?
Active
Hattınız yurt dışında kullanıma açıksa, Turkcell Mobil İmza'nızı kullanabilirsiniz. Ancak yurt dışı kullanımda, bulunduğunuz ülkedeki operatöre bağlı olarak kullanım sonucu gönderdiğiniz mesajlaşma için ücret ödemeniz gerekebilir.
Telefonum yani sim kartım yanımda değil, başka bir hattan mobil imzamı kullanabilir miyim?
Active
Mobil İmzanız sadece size özel sim kartınıza tanımlı olduğu için kullanamazsınız.
TurkcellMobilİmza’da kullanılan Elektronik Sertifikam neden askıya alındı?
Active

GSM aboneliğinizi etkileyen, borçtan geçici kapama veya TL bakiyesi yetersizliği nedeniyle TurkcellMobilİmza bedelinin tahsil edilememesi benzeri durumlarda Elektronik Sertifika’nız askıya alınmaktadır. Bu durumu giderdiğinizde, sistem otomatik olarak ilgili bedeli tahsis ettikten sonra, servisiniz kullanıma açılacaktır. Servisinizin ve sertifikanızın durumunuzu sorgulamak için Turkcell Müşteri Hizmetleri’ni arayabilirsiniz.

Elektronik imza işlemi sırasında hata alıyorum. Ne yapmalıyım?
Active
Kapsama alanı dışında olduğunuzda ya da aboneliğinizi etkileyen bir durum var ise, Turkcell Mobil İmzanız çalışmaz. Bu gibi durumlarda uygulamayı kapatıp bir süre sonra tekrar deneyiniz. 

İmzalama işlemi özelinde hata alıyorsanız; yaşadığınız hata imzalama işlemini gerçekleştirdiğiniz uygulama sağlayıcı kaynaklı olabilir. Bu gibi durumlarda ilgili kurumla iritbata geçmeniz gerekmektedir.

Problem devam ediyor ise Turkcell Müşteri Hizmetleri'ni arayabilirsiniz.
TL yetersizliği nedeniyle Sertifikam askıya alınırsa ne olur?
Active

“Hesabınızda yeterli TL bakiyesi bulunmadığı için Mobil İmza aboneliğiniz askıya alınmıştır, lütfen TL yukleyiniz. Turkcell” içerikli bir SMS alacaksınız. TL yüklendiğinde ise 24 saat içerisinde servis aboneliği otomatik aktiflenecek ve ücretlendirme yapılacaktır.

Elektronik Sertifika ve Nitelikli Elektronik Sertifika nedir?
Active
Elektronik sertifika, imza sahibinin kimlik bilgilerini ve atılmış bir elektronik imzayı doğrulamak için gereken imza doğrulama verisini içeren, elektronik kayıt veya dosyaya verilen addır.
Elektronik İmza ile yapılan işlemler mali olarak sigortalanmış mıdır?
Active
Elektronik İmza kanun ve düzenlemelerine göre, Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar, kendi sorumluluk alanlarındaki Elektronik İmza süreçlerinden ve işleyişinden uçtan uca kusursuz sorumludur.
Hat tipi değişikliği, numara değişikliği, sim kart değişikliği ve devir işlemi yapıldığında Turkcell Mobil İmzam devam eder mi?
Active
Hat tipi değişikliğinde ve aşağıdaki devir işlemlerinde iptal olmamaktadır.

Mobil İmza’nın sadece aşağıdaki devir tiplerine devam özelliği vardır:
  • Şahıstan > Şahsa 
  • Şirketten > Şahsa 
  • Şahıstan > Şahıs Şirketine 
  • Şahıs Şirketinden > Şahsa

Mobil İmza’nın aşağıdaki devir tiplerinde devam seçeneği yoktur:
  • Şahıstan > Şirkete 
  • Şirketten > Şirkete Mobil İmza
Devam kontrolleri TCKNo üzerinden yapılmaktadır. Sim kart ve numara değişikliği için: Turkcell Mobil İmza servisinde size sunulan nitelikli elektronik sertifika sim kartınızda bulunmaktadır ve hem yasal hem de teknik olarak başka bir sim karta taşınması mümkün değildir. 

Sim kart değişikliğinde Mobil İmza da iptal olur. Sim kartınızı değiştireceğiniz tüm durumlarda öncelikle servisi iptal etmeniz gerekmektedir. Örneğin;Numara değişikliğinde, abonelik iptal edilir ve daha sonra numara değişikliği yapılır. Numara değişikliği işleminde tekrar sözleşme doldurularak abonelik işlemleri en baştan yapılarak tamamlanabilir.
Turkcell Mobil İmza'nın bana sağlamış olduğu elektronik sertifikamın uygulama esaslarına ve ilkelerine nasıl ulaşabilirim?
Active
Sertifika uygulama esasları ve sertifika ilkelerine buradan ulaşabilirisiniz;
  • https://www.e-guven.com/bilgi-bankasi/sertifika-ilkeleri
Turkcell Mobil İmzamı nasıl iptal edebilirim?
Active
  • Turkcell Müşteri Hizmetleri'ni arayarak Mobil İmza'nızı iptal ettirebilirsiniz.
  • IPTAL MOBILIMZA yazarak 2929'a atılan SMS talebine istinaden Mobil imza ekibi tarafından müşteri aranarak 2+1 teyit alınarak iptal işlemi yapılmaktadır.
Bilmenizde fayda var
Active
Ocak 2007 itibarıyla mevcut olan E-imza mevzuatı aşağıda listelenmiştir. Mevzuattaki yenilik, eklenti ve değişiklikler hakkında Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun web sitesinden bilgi alınabilir (https://www.btk.gov.tr):
  • 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu (23 Ocak 2004 tarih ve 25355 sayılı Resmi Gazete)
  • Sertifika Mali Sorumluluk Sigortası Yönetmeliği (26 Ağustos 2004 tarih ve 25565 sayılı Resmi Gazete)
  • 2004/21 sayılı Başbakanlık Genelgesi (6 Eylül 2004 tarih ve 25575 sayılı Resmi Gazete)
  • 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik (6 Ocak 2005 tarih ve 25692 sayılı Resmi Gazete)
  • Elektronik İmza ile İlgili Süreçlere ve Teknik Kriterlere İlişkin Tebliğ (6 Ocak 2005 tarih ve 25692 sayılı Resmi Gazete)
  • Zorunlu Sertifika Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartları (27 Ocak 2005 tarih ve 25709 sayılı Resmi Gazete)
  • Sertifika Mali Sorumluluk Sigortası Tarife ve Talimatı (27 Ocak 2005 tarih ve 25709 sayılı Resmi Gazete)
Kapat
Yardım ister misiniz?